Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nutričně vyvážené jídelníčky ve školním stravování jsou zdravotním přínosem pro děti
BLOUDKOVÁ, Denisa
Cílem práce bylo vyhodnotit stravování ve školách z pohledu přínosu pro zdraví dětí ve dvou školních jídelnách v kraji Vysočina se zacílením na nutriční vyváženost. Pro práci byly stanoveny čtyři výzkumné otázky: Výzkumná otázka č. 1: Je složení jídelníčků z vybraných škol v souladu se spotřebním košem a zároveň v souladu s nutričními doporučeními? Výzkumná otázka č. 2: Jaká je informovanost pracovníků ve školních jídelnách o zdravém stravování? Výzkumná otázka č. 3: Je nějaký rozdíl ve stravování mezi dvěma zkoumanými školami? Výzkumná otázka č. 4: Jsou strávníci ve školních jídelnách spokojeni nejen s kvalitou, ale i pěknou úpravou jídel? Práce byla rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá problematikou norem školního stravování, spotřebního koše a nutričním doporučením pro dětský věk. V praktické části bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumného šetření. Sběr dat proběhl pomocí dotazníkového šetření mezi strávníky obou škol. Další podklady byly získány prostřednictvím rozhovorů s personálem školních jídelen a prostudováním veškeré dokumentace ve stravovacích zařízeních. Jídelníčky ze školních jídelen byly zkoumány v obou školách ve stejném časovém rozpětí s využitím programu Nutriservis. Celodenní jídelníčky jednotlivých dětí byly vyhodnoceny pomocí programu Nutriservis. Získaná data byla následně zpracována a vyhodnocena. Zkoumaným souborem byly dvě základní školy z kraje Vysočina a to, základní škola Želiv a základní škola Lánecká ve Světlé nad Sázavou. Jídelníčky ze školních jídelen byly vyhodnoceny, zda jsou v souladu s nutričním doporučením a spotřebním košem. Z výzkumu vyplynulo, že obě základní školy a jejich jídelníčky jsou výborně postavené. Jsou pestré a nutričně vyvážené. Obě školní jídelny také téměř stoprocentně naplňují spotřební koš. Pracovníci školních jídelen jsou velice dobře informováni ohledně zdravého stravování. Téměř všichni strávníci jsou s podávaným jídlem ve školní jídelně spokojeni.
Kompetenční profil vedoucí školní jídelny
Křtěnská, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé: Závěrečná práce se zabývá problematikou kompetencí vedoucích školních jídelen. Vychází z dosavadních teoretických poznatků v oblasti kompetencí a pojmenovává cíle dnešního moderního školního stravování ve školních jídelnách. Práce přináší analýzu zjištěných výsledků dotazníkového průzkumu zaměřeného na posouzení jednotlivých kompetencí respondentů. Na základě teorie a výsledků výzkumného šetření je sestaven kompetenční profil vedoucího školní jídelny, který může být využit řídícími pracovníky ve školství při přijímání zaměstnanců, při analýze vzdělávacích potřeb zaměstnanců nebo při jejich hodnocení.
Využití informačních technologií při provozu školního stravování
Haňková, Jitka ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
8 NÁZEV: Využití informačních technologií při provozu školního stravování AUTOR: Jitka Haňková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Předmětem závěrečné práce je popsat využívání informačních technologií v zařízeních školního stravování. Problematika chodu stravovacích služeb je nedílnou součástí řízení provozu mateřských, základních, středních škol a školských zařízení a její zajišťování jednou z dílčích pracovních činností vedoucích pracovníků těchto zařízení. Proto je tato problematika charakterizována jako součást školského managementu. Práce je rozdělena do několika tematických oddílů. V úvodu jsou vysvětleny termíny související s tématem školního stravování. Dále zde je vysvětlena návaznost na českou legislativu. Následující kapitoly popisují možné výhody využívání informačních technologií pro strávníky a pro provozovatele stravovacích zařízení. Je zde zmapována oblast komunikace, objednávkového systému, evidence skladu a vedení účetnictví. Praktická část závěrečné práce je zaměřena na stanovený cíl práce, který má za úkol zjistit, v jaké míře, a v jaké oblasti jsou při provozu školního stravování využívány informační technologie. Za výzkumnou metodu bylo zvoleno dotazníkové šetření. Výsledky dotazníkového šetření prokázaly, že informační technologie...
Analýza školní jídelny Praha 22
Vrbová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Předmětem této práce je podrobná analýza Školní jídelny Praha 22 a porovnání jejího současného stavu se stavem očekávaným z pohledu všech uživatelů jídelny. Problematika je členěna do dvou samostatných částí: teoretická část, kde je poukázáno na postavení a vymezení školní jídelny ve školské soustavě a praktická část, která sleduje, zda jsou představy uživatelů v souladu či rozporu se současnou činností organizace. Myšlenkou této práce je přinést organizaci cenné informace o spokojenosti či nespokojenosti uživatelů s fungováním jídelny, sledování jejich potřeb a přání pro následné plánování a rozvoj organizace.
Uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje
NEUMAYEROVÁ, Eliška
Ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje byly zjišťovány dotazníkovou metodou informace o uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin a názory na možné zlepšení současného stavu. Od oslovených respondentů (vedoucí stravovacích zařízení, ředitelé) mateřských a základních škol bylo získáno a následně vyhodnoceno 35 kompletně vyplněných dotazníků. Na základě jejich hodnocení bylo zjištěno, že většina stravovacích zařízení má stálé dodavatele potravin, obvykle 2 - 3. Vedoucí kuchyní preferují dodavatele s nabídkou většího sortimentu (velkoobchody, supermarkety). 85 % jídelen uvedlo, že stálí dodavatelé jim poskytují slevy. Od zemědělců z regionu odebírá 35 - 45 % jídelen hlavní potraviny, maso, mléko a mléčné výrobky, méně ovoce a zeleninu. Nejčastěji kupovanou regionální potravinou jsou brambory, naopak ryby a luštěniny jsou převážně dovážené. Přibližně 80 % jídelen nezařazuje do jídelníčků biopotraviny. Jako hlavní důvod je uváděna jejich obtížná dostupnost a vyšší cena. To potvrzuje i zjištění, že čím častěji je dodavatelem místní zemědělec, tím méně jídelny využívají bioprodukty a kupují konvenční potraviny. Častým důvodem nevyužití regionálních potravin a biopotravin v jídelnách je nízká informovanost o jejich kvalitě, obava z vysoké ceny a omezený sortiment. Ze strany zemědělců je proto nutné zlepšení sortimentu nabídky, distribuce i marketingu. Zlepšit situaci mohou pravidelné semináře pro vedoucí pracovníky a předváděcí kurzy pro zaměstnance jídelen o tom, jak efektivně tyto potraviny využívat v jídelníčcích. Důležitá je i propagace těchto potravin, aby se dostaly do povědomí rodičů a dětí.
Využití sezónních surovin od regionálních dodavatelů ve školním stravování
FIALOVÁ, Daniela
Tato práce se zajímá o regionální dodavatele sezónních produktů a možnost jejich spolupráce se školními jídelnami. Vyhodnocuje faktory ovlivňující proces tvorby sítí, udržování a rozšiřování vazeb. Z dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru s místními pěstiteli byl zjištěn jejich zájem o spolupráci se školními jídelnami a druhy pěstovaných plodin v Jihočeském kraji. Za pomoci SWOT analýzy byl vyhodnocen potenciál sezónní regionální produkce a jejího uplatnění ve školním stravování. Nejvíce pěstovanou plodinou jsou brambory, cibule, kořenová zelenina, jablka a třešně. Z celkového množství dotazovaných místních pěstitelů spolupracuje se školními jídelnami 43% a 53% by mělo zájem o vytvoření vazeb. Hlavními faktory ovlivňující spolupráci mezi pěstiteli a jídelnami je množství a kvalita dostupné produkce, cena produktů a v neposlední řadě spolehlivost dodavatelů. Nutností je schopnost vzájemně komunikovat, dodržovat dohody a tvořit stabilní vztahy.
Využití informačních technologií při provozu školního stravování
Haňková, Jitka ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
8 NÁZEV: Využití informačních technologií při provozu školního stravování AUTOR: Jitka Haňková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Předmětem závěrečné práce je popsat využívání informačních technologií v zařízeních školního stravování. Problematika chodu stravovacích služeb je nedílnou součástí řízení provozu mateřských, základních, středních škol a školských zařízení a její zajišťování jednou z dílčích pracovních činností vedoucích pracovníků těchto zařízení. Proto je tato problematika charakterizována jako součást školského managementu. Práce je rozdělena do několika tematických oddílů. V úvodu jsou vysvětleny termíny související s tématem školního stravování. Dále zde je vysvětlena návaznost na českou legislativu. Následující kapitoly popisují možné výhody využívání informačních technologií pro strávníky a pro provozovatele stravovacích zařízení. Je zde zmapována oblast komunikace, objednávkového systému, evidence skladu a vedení účetnictví. Praktická část závěrečné práce je zaměřena na stanovený cíl práce, který má za úkol zjistit, v jaké míře, a v jaké oblasti jsou při provozu školního stravování využívány informační technologie. Za výzkumnou metodu bylo zvoleno dotazníkové šetření. Výsledky dotazníkového šetření prokázaly, že informační technologie...
Příjem mastných kyselin a nenasycených mastných kyselin v jídelníčcích školních kuchyní
SKALNÍKOVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce se zabývá příjmem mastných kyselin a nenasycených mastných kyselin v jídelníčcích školních kuchyní. Cílem bylo zmapovat zastoupení mastných kyselin a nenasycených mastných kyselin v pokrmech tří školních jídelen. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na školní stravování, výživu dětí předškolního a školního věku a mastné kyseliny. Praktická část je zpracována metodou kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor sestává ze tří dvoutýdenních jídelníčků (10 dnů) jedné jídelny mateřské školy a dvou jídelen základních škol. Jídelníčky byly analyzovány pomocí čtyř nutričních databází. V některých případech byly hodnoty mastných kyselin u konkrétních potravin převzaty z jejich obalu či od výrobce. Výsledné příjmy byly následně porovnány s doporučenými příjmy mastných kyselin dle věkových skupin dětí. V případě jídelníčku mateřské školy je průměrná výsledná hodnota saturovaných mastných kyselin o polovinu vyšší než doporučený příjem. Průměrné hodnoty mononenasycených mastných kyselin a polynenasycených mastných kyselin jsou v mezích normy. Průměrné výsledné hodnoty jídelníčků základních škol poukazují na adekvátní příjem saturovaných mastných kyselin a mononenasycených mastných kyselin. Při hodnocení jídelníčků dle jednotlivých dní je však možné zjistit, že se jedná o různorodý soubor hodnot. Průměrné hodnoty polynenasycených mastných kyselin jsou nižší než doporučený příjem. Nicméně poměr podskupin polynenasycených mastných kyselin Omega 6 a Omega 3 se zdá být nerizikový, jelikož žádná výsledná hodnota tohoto poměru nepřevyšuje doporučenou hranici poměru 5 : 1. V případě jídelníčku mateřské školy je tomu jinak, neboť v něm průměrný poměr převyšuje poměr 5 : 1.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.